
Palautuskäytäntö
Verkkokaupassa tavaroita myyvien yritysten on kyettävä osoittamaan palautus- ja hyvityskäytäntö.
Käytäntö on tärkeä kuluttajansuojasäännösten noudattamisen kannalta ja sen avulla voidaan välttää asiakkaiden valitukset, jotka eivät ole tyytyväisiä ostoksiinsa.
Huomaa, että monilla fyysisiä tavaroita myyvillä verkkosivustoilla on palautuskäytäntö erillisessä asiakirjassa. Asiakirja sisältää yleensä lisätietoja ja ohjeita palautus- ja hyvitysmenettelystä.
Tässä annetut selitykset ja tiedot ovat vain yleisiä selityksiä, tiedoksi ja esimerkeiksi. Tätä artikkelia ei tule pitää oikeudellisena neuvontana tai suosituksina siitä, mitä sinun pitäisi tehdä. Suosittelemme, että haet oikeudellista neuvontaa ymmärtääksesi ja laatiaksesi palautuskäytäntösi.